Pirkko Valtanen

Yhdessä olemme vahvoja!

Olen Pirkko Hannele Valtanen ja olen syntynyt 59 vuotta sitten Rovaniemellä. Viimeiset 40 vuotta olen asunut Raahessa. Perheeseen kuuluvat aviomies, kolme aikuista lasta ja kolme lastenlasta sekä koira.

Koulutus: Yo-merkonomi

Työ: Elektroniikkatyöntekijä / PKC Electronics Oy

Luottamustoimet: Pääluottamusmies vuodesta 2001 lähtien, Metallityöväenliiton hallituksen jäsen, SAK:n valtuuston jäsen, Raahen Metallityöväen ammattiosasto 55:n sihteeri, Raahen Demareiden varapuheenjohtaja, Raahen kaupunginvaltuutettu vuodesta 2005 lähtien, Raahen Aikuiskoulutus – ja osaamiskeskuksen hallituksen jäsen, Raahen kaupungin Hallintolautakunnan puheenjohtaja

Harrastukset: käsityöt, puutarhanhoito, yhdistystoiminta, Raahen matkailuopas

Koen olevani täysillä ”pohojosen ihiminen”. Mielestäni asiat eivät ole asioita jotka ovat jossain kaukana, vaan ne ovat nyt ja tässä, tässä ohi kiitävässä elämän arjessa. ”Sytyn” suhteellisen nopeasti, kun on kyseessä jokin tekemistä vaativa asia. Mottoni on: ”Kitinä ei auta mitään, tehdään asioille jotain!” Ei ole asioita jotka ovat joidenkin muiden juttuja, vaan ne ovat meidän asioita, asioita jotka ovat tässä ajassa ja hetkessä. Valmiita asioita ei maailmassa taida kovinkaan paljoa olla, asiat etenevät ainoastaan tekemällä. Meillä on ihan liian monta esimerkkiä maailmalla mihin johtaa kanssaihmisten arvostamattomuus. Demokratia on arvokas asia.