SDP:n Oulun piirin Markku Oikarinen: ”22 prosentin kannatus ei ole sattumaa”

Markku Oikarinen puhuu puoluevaltuustossa muun muassa puolueen kannatuksesta.

Hämeenlinnassa kokoontuvan SDP:n puoluevaltuuston sanoma on selkeä: puolueen katse on nostettava nykyhetkestä tulevaisuuteen. Myös kokouksessa puheenvuoron pitänyt Oulun SDP-piirin varapuheenjohtaja, puoluevaltuuston jäsen Markku Oikarinen on samoilla linjoilla.

”Koulutus on tärkeä asia Suomen jokaisessa maakunnassa. Korkeakoulujen rahoitusta on supistettu tällä ja myös viime hallituskaudella. Näin ei saa jatkua, vaan virheistä pitää oppia. Rahoitusta tulee lisätä tulevalla demarien hallituskaudella.”

Oikarinen korostaa, että puolueen hyvä kannatus ei ole sattumaa. ”Se on kovan ja suunnitelmallisen työn tulos. Kiitos kuuluu puoluejohdolle ja puoluehallitukselle sekä eduskuntaryhmän jäsenille, mutta ennen kaikkea niille lukuisille tovereille, jotka ovat sitoutuneet puolueen työryhmätyöhön.”

Markku Oikarinen on erittäin tyytyväinen myös puolueen lanseeraamaan kansalaispaneeliin, jonka kautta kaikki kiinnostuneet suomalaiset pääsevät ottamaan kantaa ajankohtaisiin asioihin. Paneelin avulla SDP rakentaa tulevaisuutta yhdessä ihmisten kanssa.

Oulun piirissä on yhteensä kolme puoluevaltuuston jäsentä. Tällä kertaa kokoukseen osallistuvat Markku Oikarisen lisäksi Ville Nikkinen ja Pirjo Sirviö. Mukana puoluevaltuuston kokouksissa ovat myös piirin puheenjohtaja Tanja Tiainen, puoluehallituksen jäsen Raimo Piirainen ja toiminnanjohtaja Sanna Husa.

Puoluehallituksen jäsen Raimo Piirainen (vasemmalla) valmistautuu kokoukseen yhdessä Markku Oikarisen ja Pirjo Sirviön kanssa.

S. Husa