Piirihallituksen kannanotto 17.8.2014

Uutiset 17:35

SDP:n Oulun piirin hallitus otti kokouksessaan 17.8.2014 kantaa ajankohtaiseen poliittiseen tilanteeseen. Työministeri Ihalainen toi viime viikolla tärkeän uutisen Oulun rakennemuutostilanteeseen: käytettävissä on 5,25 miljoonaa euroa Oulun ja Oulun seudun kehittämiseen ja ihmisten työllistämiseen. Vuodelle 2015 pyritään myös saamaan lisärahoitusta. Piirihallitus on h…uolissaan kasvavasta työttömyydestä, etenkin pitkäaikaistyöttömien ja nuorten osalta.

Valtiovarainministeri Rinteen budjettiesitys tulee olla kestävällä pohjalla, ja rakentua kasvun edistämiseen sekä huolehtia erityisesti myös pienituloisten toimeentulosta. Esimerkiksi valtatie 22:n parantaminen on tärkeää saada työn alle. ST1:n etanolitehtaan saaminen Kajaaniin on yksi positiivisista asioista. Microsoftin datakeskuksen saamisella Ouluun olisi myös merkittäviä seurannaisvaikutuksia seudulle.

SDP:n Oulun piirihallitus hyväksyi kansanedustajaehdokkaaksi työsuojeluvaltuutettu, huoltomies Asko Alasalmen Siikalatvalta (29 v.). SDP:n Oulun piirillä on nyt 12 vahvistettua ehdokasta, ja lista täydentyy tulevan syksyn aikana.