Päivi Iivonen

Yrittämällä eteenpäin

Olen 27-vuotias asiantuntija ja pienyrittäjä Raahesta. Työskentelen Pohjois-Pohjanmaan Työ- ja elinkeinotoimistossa, jossa vastuualueisiini kuuluvat esimerkiksi uusien työnhakijoiden kanssa työskenteleminen ja vuorotteluvapaisiin liittyvät asiat. Työn kautta olen paljon tekemisissä eri lakien kanssa, yksi tärkeimmistä on laki työttömyysturvasta. Toimin Raahessa kaupunginhallituksessa ja -valtuustossa, ja olen nyt ensimmäistä kertaa ehdolla eduskuntavaaleissa. Oulun sos. dem. piirin hallituksessa toimin tänä vuonna toisena varapuheenjohtajana, lisäksi olen puoluevaltuuston jäsen. Olen ollut aktiivinen järjestötoimija jo nuorena, ja toiminut opiskelijapoliittisissa järjestöissä lukiosta saakka.

Olen valmistunut Oulun seudun ammattikorkeakoulusta tradenomiksi vuonna 2012, opiskeluaikana olin aktiivisesti mukana tradenomiopiskelijaliiton ja opiskelijakunnan toiminnassa. Tradenomin tutkinnon lisäksi olen opiskellut yrittäjäksi. Tälläkin hetkellä jatkan opiskelua Lapin avoimessa yliopistossa oikeustieteen alalla.  Luottamustoimilta ja opinnoilta liikenevän ajan rentoudun koiraharrastusten parissa, joita riittää kansainvälisistä näyttelyistä kaverikoiratoimintaan.

Minulle tärkeitä teemoja ovat etenkin nuorten työllisyys ja työntekijöiden asema, koulutuksen tulevaisuus, terveys- ja hoivapalvelut sekä eläinten oikeudet.