Asko Alasalmi

Huoltomies lähdössä eduskuntaan. Olen tottunut työssäni siihen, että jos joku asia on vialla, niin se pitää korjata. Ennakoivalla huollolla saadaan paras tulos. Tämä pätee myös politiikassa.

Olen työskennellyt taloteollisuudessa 10 vuotta, joista 8 vuotta olen toiminut työsuojeluvaltuutettuna sekä varapääluottamusmiehenä.

Kasvua ei voida ottaa työntekijöiden selkänahasta.  Uudet työpaikat syntyvät hyödyntämällä vahvuuksiamme, kuten ict-osaamista, sekä luonnonvaroja ja matkailua. Perusteollisuudelle tulee luoda vahva perusta, se on kuitenkin Suomen talouden pohja.

Alueellinen kehittäminen on otettava vastaan mahdollisuutena, ei vaikeutena.  Haluan että voimme jatkossakin elää puhtaassa ja turvallisessa ympäristössä, kotiseudullamme.  Alueemme tarvitsee selvää piristysruisketta, isoa investointia, jolla käännämme kehityksen suunnan.  Investointi biotalouteen turvaisi myös energiaomavaraisuutta ja syrjäseutujen työllisyyttä.

Pienyrittäjyydestä on tehtävä rohkaisevaa, ja aloittavan yrittäjän riskiä pienennettävä. Yrittäjät luovat kuitenkin hyvinvointimme perustan, työpaikat!

asko.alasalmi(at)gmail.com